Pořád nemohu pochopit ty procenta /cca 22%, 26% na SCOPu oproti jiným výrobkům /

Přidat doplňující dotaz jen pro autora příspěvku
předchozí | další

Dvojitý rotační Mitsubishi je úhelný kámen zázraku Air X , oproti jinde použitému scrollu?
  • 29. 4. 2015  16:02
  • amatér

Vysoký SCOP není daný jen jedním komponentem ale sladěním celého chladícího okruhu včetně regulace a třeba i kvalitního vyladění odtávacích režimů.
Obecně dvojité rotační kompresory (jedno jakého výrobce) dnes dosahují nejlepších topných faktorů. AIR X navíc může použít větší výměníky, než tepelné čerpadla u kterých design skříně vychází z klimatizačních jednotek a mají limitovaný vnitřní prostor.
  • 29. 4. 2015  16:40
  • Správce

Lze říci :
1/ rotační kompresory mají větší účinnost při proměnlivých ( nižších) otáčkách a jsou vhodnější pro invertory ?
2/ scrolly při konstantních otáčkách mají stejnou účinnost jako rotační a jsou vhodné pro fixy ?
3/ scroly mají větší životnost ?
4/ kolik stojí rotační kompresor a kolik stojí scroll ?
5/ jaká a jak výhodná je regulace výkonu TČ ?
a) časem - start - stop - konstantní otáčky
b) průtokem - proměnné otáčky
c) baypas - konstantní otáčky a regulující armatura
d) ?
  • 3. 5. 2015  17:35
  • amatér

1/ Ano
2/ Ano
3/ Tuhle informaci jsem nikde nenašel
4/ Rotační jsou výrazně levnější (jsou taky o dost menší)
5/ Dnes už jen proměnnými otáčkami kompresoru. Povinný systém udávání parametrů SCOP nastavený v rámci celé EU znevýhodňuje FIX kompresory. Výrobci jsou nuceni používat invertory aby jim na energetickém štítku vycházely dobré hodnoty.

  • 4. 5. 2015  09:47
  • Správce
předchozí | další

Přidat doplňující dotaz jen pro autora příspěvku