2 vrtule vs 1 hluk, nemrznoucí směs, ohřev tuv a další
předchozí | další |
1. chtěl bych se zeptat jestli jsou z praxe hlukové parametry 2 vrtulových řešení čerpadel vzduch-voda horší než 1 vrtulových (mám na mysli u "lepších" produktů).
U 2 vrtulových systému mi vychází menší potřebný výkon a tím i hluk na jednu vrtuli.
U jednovrtulových může být vrtule větší mít tak nižší otáčky, zase okraje vrtule se pohybují vyšší rychlostí.
Jakmile má systém vrtule dvě, nehádají se spolu a nevznikají tak různé pazvuky a rezonance?
Udávaná hladina akustického výkonu je cca 40 procent maximálního výkonu čerpadla a v ten moment to není nejspíš problém, co se stane v případě zvýšených otáček.
Máte nějaké konkrétní zkušenosti nebo poznatky?
2. U monobloku vně budovy se vždy do otopného systémů přidává nemrznoucí směs?
3. ohřev TUV se dnes obvykle provádí přes trojcestný ventil kdy chvíli jede TČ do otopného systému, pak se přepnou ventily a TČ topí do zásobníku TUV?
4. Vypíná se kompresor, oběhové čerpadlo při přepínání trojcestných ventilů?
5. Při topení to TUV běží čerpadlo na nejvyšší výkon s příslušným zvýšením hluku?
6. při sazbě D 56d se při vysokém tarifu TČ zcela odpojí / vypne, nebo se odpojí pouze kompresor? Oběhová čerpadla a ventilátory stále jedou?
7. Jsou lepší serva ovládání ventilů na 230 nebo 12 V ?
Omlouvám se je toho zase víc. Děkuji J.
- 18. 4. 2019 16:02
- Jiří
Při chodu na plné otáčky se hluk samozřejmě podstatně zvýší. K tomu ale dochází až při mrazech a to mají lidi okna zavřená a je to jen pár dní v roce.
2. Pokud to není někde na horách nebo na konci vesnice, kde často vypadává elektřina, tak se nemrznoucí směs nepřidává. Většina výpadků elektřiny je kratší než doba potřebná k zamrznutí potrubí.
3. Ano
4. Ne
5. Může a nemusí. Záleží na nastavení v regulaci a konkrétním výrobku. Nižší výkon = vyšší topný faktor, proto nemá smysl ohřívat vodu plným výkonem.
6. Většinou se dá v regulaci nastavit co se vypne, když je vysoký tarif. Obvykle vše kromě regulace.
7. To je asi jedno.
- 23. 4. 2019 17:18
- Správce
předchozí | další |