Abnormálně vysoká spotřeba TČ - 40tis Kč za 3 měsíce
předchozí | další |
pořídil jsem si TČ k rekonstruovanému domu od firmy Panasonic. Dům má 3 patra. Ve sklepě který je obydlený jsou radiátory, v přízemí podlahové topení a v prvním patře zase radiátory. V jídelně jsou velké tepelné ztráty, máme tam staré okno kterým hodně táhne - bude se měnit za týden, jinak má dům všude nová trojitá okna.
Soustavu zapojení a samotný návrh (výkon) TČ jsem si nechal udělat odborníkem. Samotné zapojení bohužel bylo provedeno třemi různými řemeslníky dle technické dokumentace, tj instalatér, elektrikář a technik co má licenci na manipulaci s chladící kapalinou.
5 měsíců fungovalo TČ bez jakýkoliv problémů = topilo a ohřívalo vodu, byť poslední měsíc docházelo k častému zamrzání venkovní jednotky a "divnému" zvuku. Zvláštní bylo že zamrzala pouze spodní polovina výparníku a na výparníku byly vidět v takovém případě nezamrznuté pruhy.
Pozvali jsme technika přímo z Panasonic a ten na základě zaslaných fotek ještě před samotným příjezdem konstatoval, že je v systému málo chladiva. Stejnou věc nám potvrdil i při samotné návštěvě a doporučil kontaktovat instalační firmu. Dle vyjádření zaměstnance chyba venkovní jednotky byla na 99,99% způsobena chybějícím chladivem.
Technik co dělal zapojení TČ přijel a provedl měření chladiva v jednotce. Následně jsme zjistili zase přes Panasonic že nepostupoval podle doporučeného postupu, tj odsát chladivo z jednotky a zvážit, ale že to měřil přes nějaké rozdíly teplot. Říkal že z jeho strany je vše v pořádku a naúčtoval mi servisní poplatek 1200 Kč a výjezd....
Druhý den se mi vše rozleželo v hlavě a začal jsem sám kontroloval celý systém. S hrůzou jsem zjistil že TČ protopilo za poslední 3 měsíce 40tis Kč. Zvedl jsem telefon a kontaktoval firmu For Future VIT na kterou jsem dostal doporučení. Servisní technik byl velmi ochotný a ihned (v pátek večer!) se dálkově připojil na jednotku aby zjistil případné problémy. Bohužel jsme zjistili že hodnota COP byla celou dobu pod hodnotou 1. Po zásahu/úpravě systému technika přes internet má TČ účinnost alespoň na 1,6 - 1,7. Firma sídlí bohužel v Brně tak hledám teď nějakou v okolí.
Omlouvám se za dlouhý text, ale tušíte někdo proč mám tak obří účty za elektriku a proč je tak nízká hodnota COP? Může to souviset se stavem chladiva, nebo mám rozbitou jednotku?
Děkuji za vaše názory
- 15. 11. 2020 04:07
- Lukas
U některých chladiv se dá kontrola jeho množství provést měřením parametrů čerpadla, u některých se musí odsát a zvážit.
Pokud byl COP kolem 1, tak to fungovalo jako elektrokotel a proto ta vysoká spotřeba.
Kdo vám to tepelné čerpadlo dodal? U něj byste měl reklamovat, že to nefunguje jak má.
- 15. 11. 2020 09:38
- Správce
Zajímalo by mě čistě teoreticky, zda-li nižší hladina chladiva může mít zásadní vliv na spotřebu el. energie. Tj, jestli může mít čerpadlo díky tomuto nedostatku pouze třetinovou účinnost.
Soustavu mám zapojenou přesně dle návrhu specialistů přímo z firmy Panasonic. Kontroloval jsem to několikrát, včetně zapojení elektřiny a vše vypadá v pořádku.
Můžu Vám i poslat email s videem a fotkami podle kterého technici poznali že je s největší pravděpodobností chyba v chladivu. Další kontrolu systému mám prý provést až po výměně chladiva. Každý den provozu platím 500 Kč, tak se mi 3 dny čekaní na technika zdají nekonečně dlouhé....
Jsem si vědom že jsem udělal obrovskou blbost když jsem si nechal systém instalovat třemi různými osobami :-(
- 15. 11. 2020 10:18
- Lukas
- 15. 11. 2020 17:50
- Správce
předchozí | další |